8. 10. 2015
Autor: Michael Lapčík
„Jsem velmi šťastný a hrdý na to, že to konečně můžu oznámit. Stal jsem se prvním oficiálním ambasadorem Becherovky ve Velké Británii. Stále budu 70 hodin týdně pracovat na různých projektech pro Artesian, ale jeden den teď navíc vždy věnuji tomuto zlatavému českému nápoji. Nemůžu se dočkat toho, až se s vámi o nějakou tu hořkou lásku podělím. Na zdraví!“
Tak přesně tímhle facebookovým statusem žila od středečního rána barová komunita ve svém virtuálním prostoru. Roman Foltán z londýnského Artesianu, tři roky po sobě vyhlášeného nejlepšího baru na světě, ohlásil své angažmá v Becherovce.
Karlovarské manažery zaujaly Romanovy úspěchy za barovým pultem, jeho vášeň pro bohémský barový život, charisma i vynikající pověst. Teprve 24letého rodáka z jihomoravských Novosedel letos magazín Forbes zařadil do výběru 30 nejtalentovanějších lidí do věku 30 let. „Zaměřujeme se na britský trh, který udává světové trendy,“ vysvětluje v dnešním krátkém rozhovoru pro NEPIJU BŘEČKY Zuzana Dudová, exportní manažerka společnosti Jan Becher – Pernod Ricard.
Proč si Becherovka ke své reprezentaci na Ostrovech vybrala právě Romana Foltána? Artesian mívá na koktejlových menu vždy nějaký ten drink z karlovarského likéru, tak snad proto?
Na začátku našeho hledání ideálního kandidáta na ambasadora Becherovky Original pro Velkou Británii jsme si určili několik požadavků. Hledali jsme Čecha, který žije v Londýně. Osobnost již mající vztah k Becherovce, která dovede šířit její bohémskou povahu. Někoho, komu budou vlastní hodnoty naší barmanské komunity kolem Bohemian Bar Club. Víc než nejlepší mixolog na světě s nespočtem ocenění to musela být přirozená osobnost s vášní pro barmanské umění a koktejlový svět.
Roman Foltán šířil dobré jméno Becherovky Original ještě dříve, než jsme vůbec začali o ambasadorovi v Anglii uvažovat. Viděli jsme, že Becherovce věří a má chuť být součástí jejího příběhu na Britských ostrovech. Byl to pro nás velice silný argument při rozhodování.
Každý, kdo zná Romana, vám potvrdí, s jak neskutečnou vášní a zapálením pro věc pracuje. V jeho teprve 24 letech je to profesionál s velikým srdcem, neskutečným charisma a velice pozitivním přístupem.
Skutečnost, že Roman pracuje v Artesian baru, je spíše příjemným bonusem, ale rozhodně to nebyl hlavní důvod naší volby.
Roman uvádí, že se bude ambasadorování věnovat jeden den v týdnu. Jaká náplň práce ho čeká?
Romanův úvazek zahrnuje šestnáct hodin ambasadorství týdně, kdy bude kolem sebe postupně budovat bohémskou barmanskou komunitu. Stane se styčným důstojníkem našeho lokálního týmu s anglickými barmany. Náplní jeho práce budou také produktová školení, workshopy a konzultování práce s Becherovkou.
Jaký je cíl britského ambasadora Becherovky? Jde pouze o imageovou záležitost, nebo má Roman Foltán určené i plnění prodejních čísel?
Roman nemá žádné cíle odvíjející se od počtu prodaných lahví.
Proč se Becherovka nyní zaměřila právě na britskou scénu?
Distribuci Becherovky Original v Anglii převzala v červenci tohoto roku britská pobočka naší mateřské společnosti Pernod Ricard. Získali jsme tak silného partnera a tím i příležitost se více zaměřit na podporu prodeje Becherovky na Britských ostrovech. Tedy na trhu, který udává světové trendy.
V Brně od tohoto týdne působí Yui Wai, barman vynikajících kvalit. Zkušenosti sbíral v New Yorku, Londýně, a naposledy u svého mistra v Tokiu.
Sasha Petraske v roce 1999 otevřel svůj newyorský bar Milk & Honey, čímž určil další směrování celého oboru. Zemřel na konci srpna, bylo mu 42 let.
Kdo jsou lidé, kteří se o vás v Baru, který neexistuje starají? Dnes se představuje barman a provozní Tomáš Křemenák.