31. 3. 2019
Autor: Iva Strouhalová
Poprvé pro Lidi z Baru fotil, když mu bylo 21 let. Vzniklo z toho tak trochu psychedelické menu Baru, který neexistuje, ve kterém jeden z barmanů večeří na podlaze skladu vedle kapra a plyšové pandy, zatímco jiný metá zpoza baru kostkami ledu. Nyní je zpět, aby ty nejdivnější věci, co se dají udělat s fotkou, předvedl milovníkům Slasti. Druhým fotografem, který na měsíc ovládne Slastné sociální sítě, je Jiří Alexander Bednář.
S Lidmi z Baru se zná nějaký ten pátek. Zprvu host, který přišel občas na drink, si po pár návštěvách Baru, který neexistuje usmyslel, že pro něj něco nafotí. „Prostě jsem nadrzo napsal mail Andreji Vališovi, že si myslím, že by Bar potřeboval nějaké dobré fotky, a že je rád udělám. Bylo z toho jedno Barové menu, portréty barmanů a fotky drinků v Baru i v Super Panda Circusu,“ vzpomíná Jiří Alexander Bednář na období, kdy jeho fotky tvořily Barovou identitu.
Jeho práce sem totiž zapadla jako oliva do martini. Šílené kompozice poskládané z mnoha snímků, scény jak po požití halucinogenních drog a spousta zářících světel. Zní to trochu jako něco, co by dokonale zapadlo do Slasti? Podle nás ano! A proto jsme mu dali volnou ruku a jediné zadání: Vyfotit Slast tak, jak ji vidí on.
Jelikož je Jiřího doménou architektura, zaměřil se i ve Slasti hlavně na prostor. „Chci to tu lidem představit jinak, než to vidí normálně, když tu tráví večer, a ukázat krásy samotného prostoru. Fotky interiéru totiž vůbec nemusí být statické a nudné. I do nich se dá dostat pohyb a ta šílenost, která je pro podniky Lidí z Baru typická,” je přesvědčený fotograf. A na Slasti se prý konečně mohl vyřádit. „Když fotíte architekturu, tak všechno musí být přesné, rovné a čisté. Tohle je úplný opak – je to zářivé a barevné a okamžitě to přitáhne pohled,” říká Jiří.
Neobyčejná je i metoda, kterou jeho fotky Slasti vznikají. Každá je poskládaná z deseti až dvaceti samostatných snímků, které zachycují místo z jednoho pohledu, ale mění se kompozice. Proto může být jeden člověk na fotce několikrát, židle může zmizet a plyšová panda zase může levitovat ve vzduchu. Ano, panda. Ta v supermanovském oblečku, kterou můžete vídat na okně v Baru, který neexistuje a najdete ji v názvu Super Panda Circusu. Schovaná bude na úplně každéfotce z téhle série.
Na Slasti chce Jiří vyzkoušet i zatím své nejsložitější video na bázi časosběrné technologie hyperlapse. Asi půlminutový šot bude zrychleně ukazovat celé Slastné sklepení i s asi třicítkou komparzistů uvnitř.
Jelikož naše mantra praví, že každý má svoji Slast, nejde se ani našeho druhého fotografa nezeptat na tu jeho. „Bude to ode mě znít jako klišé, ale je to focení. Nejlépe focení architektury nebo jídla. Mají totiž tu výhodu, že mi do toho nekecají, stojí na místě a nikam neodejdou. A úplně nejlepší je, když za focením musím někam vyjet – vstát od počítače, sednout do auta a jet někam do neznáma. To je pro mě nejlepší relax,” zasnívá se šestadvacetiletý Brňák a dodává: „Farec je taky fajn, ale Art je Art.”
Baru, který neexistuje a Super Panda Circusu se rodí nový bratříček. Podívejte se, jak bude vypadat.
Kampaň na dva miliony korun trvala jediný den. Z barmanské limonády se stal profesionální produkt.
Baví je vyrábět výrazné pivo amerického typu - ejl. Dělají si legraci z marketingu velkých značek a jejich prezentování tradičních receptur. Svou produkci chtějí navýšit zavedením provozu na směny. Projděte se v reportáži po brněnském minipivovaru.