Rýžovou, nebo kouřovou? Zázračná díky půjčce od fanoušků expanduje

27. 10. 2017

Autor: Michael Lapčík

 

Vybydlený průmyslový areál na jižním okraji města, který dříve vlastnila společnost Energetické strojírny Brno, mnoho krás k obdivování nenabízí. Uprostřed shluku sešlých výrobních a skladovacích hal, v jedné malé místnosti o 40 metrech čtverečných, ale momentálně denně vzniká něco zázračného.

 

Limonáda vyvinutá brněnskými barmany. Zázračná limonáda.

Možná jste tu kampaň na sociálních sítích nedávno zaznamenali také. Parta kolem Baru, který neexistuje vyhlásila crowdfundingovou akci. Jejím výsledkem mělo být vypůjčení si celkem dvoumilionového obnosu a pořízení technologií do limonádovny fungující doposud tak nějak na koleni.

 

Jestli si myslíte, že sehnat jen tak od někoho dva miliony je nedosažitelnou metou, pak věřte, že v tomhle případě se to podařilo za 24 hodin.

 

„Celý proces začíná ve várnicích, které znáte z vánočních stánků Turbomoštu. V nich všechny ingredience svaříme a sirup poté zředíme ve velkém 500litrovém tanku. Následuje proces filtrování, pasterizace, chlazení, sycení a lahvování,“ vypočítává jednotlivé kroky řetězce, na jehož konci stojí láhev se Zázračnou limonádou, Martin Hůla, hlavní limonádový tvůrce.

Prochází se při tom svým nerezovým královstvím a ťuká prstem na ovládací displeje nově pořízených pracovních hraček. Ještě donedávna tady všechno dělali postaru. Ručně, bez všech těch automatických čerpadel, ventilů a strojů spojených datovým kabelem. „Byli jsme limitovaní objemem tohoto 19litrového přetlakového sudu. Připojili jsme k němu bombu, zatřepali s ním a stočili nepasterovanou limonádu o dvoutýdenní trvanlivosti. Jedna várka, 50 třetinkových lahviček,“ popisuje Martin Hůla.

 

Takhle byli pracovníci v trojčlenném obsazení směny schopní vyprodukovat v plném zápřahu 1.500 limonád měsíčně. S linkou za dva miliony od fanoušků jsou na tom samém čísle, ale za jeden den. A to ještě po vyladění začátečnických nedostatků slibují nárůst.

 

Chuť nové verze Zázračné limonády je díky filtraci jemnější, ale zároveň si zachovává původní plnost. Nadto obsahuje daleko více bublinek CO2 a díky pasterizaci vydrží minimálně půl roku ve spíži, což ji konečně popostrkuje do kategorie plně profesionálních produktů. Díky tomu si tvůrci Zázračné troufají v příštím roce nabídnout limonádu do distribuce pro celou Českou republiku. V současnosti ji dostanete pouze v domovských 4pokojích.

 

„Jsem nadmíru spokojený a troufám si říct, že kvalitativně jsme se dostali na úroveň velkých hráčů na trhu. Co se týče chutě, chtěl bych rád konstatovat, že jsme už před nimi. Protože o tom to celý je. Vymezit se vůči tomu, co si standardně můžete koupit,“ zdůrazňuje Martin Hůla, který se nyní spolu se zájemci z řad brněnských barmanů zabývá vývojem nových příchutí Zázračné.

K dosavadním variantám Jakože tonik, Ibiškový slaďouš, Perníková, Skoro cream soda a Maté tak již brzy přibude šestý sourozenec – Šafránová. A na cestě je kola. „Podařilo se mi vyvinout základní tělo chutě, zatím je ale dost prázdné. Připomíná nějakou lowcostovou značku ze supermarketových regálů. Takže na tom ještě musím zapracovat,“ dodává Martin Hůla a prozrazuje další vytipované příchutě pro rok 2018, kterými ho zásobují barmanští kolegové. Nakouřená (buď lehce, nebo pořádně ve stylu whisky Laphroaig), mateřídoušková, rýžová, čokoláda s chilli, elektrizující fenyklová…. Vypadá to, že do regálů s uskladněnými surovinami od medu, maté a kyseliny citronové po pýr, kardamom, kurkumu nebo hořec bude stále něco nového přibývat.

 

„Jsou to nápady, s kterými pracujeme v našich barech při tvorbě koktejlů. Jen potřebují transformovat do limonádového světa. Podle mě tohle nikdo jiný nedělá, se Zázračnou jsme zkrátka přišli na něco fantastického,“ uzavírá Martin Hůla.

 




Komentáře