Industra chystá nálož informací pro kávové profíky

5. 11. 2017

Autor: Michael Lapčík

 

Šest přednášejících osobností z kávového světa či příbuzných oborů. Stovka posluchačů z řad kavárníků či zaměstnanců v kavárnách. A samozřejmě ochutnávání skvělé kávy. Tak nějak bude vypadat letošní druhý ročník Wave Coffee Conference, který v sobotu 11. listopadu ve své brněnské Industra Coffee pořádají její provozovatelé Petra Střelecká a Adam Obrátil s parťákem Dominikem Jandou.

 

Pokud se chcete hlouběji ponořit do vzkvétajícího kavárenského řemesla a hledáte relevantní informace, nemáte zrovna na růžích ustláno. A to ani při specializovaném studiu. „Na hotelovce jsme rozhodně kávu neprobírali, ani hodinu. Na praxi nás postavili před kávovar, s ním ale mohl pracovat pouze provozní. Studenty k němu nepouštěli. Ale možná, že se za posledních deset let něco změnilo,“ vzpomíná Petra Střelecká, aktuální nejlepší baristka filtrované kávy na světě.

Kavárník přitom, aby mohl uspět, potřebuje mít multi-oborový přehled, podobně jako třeba manažer restaurace. Do jeho vědomostní výbavy by měla patřit široká škála dovedností od vedení týmu a motivace zaměstnanců po vedení podnikové stránky na Facebooku.

 

Proto se Petra s Adamem loni rozhodli organizovat každoroční konferenci určenou lidem pracujícím s výběrovou kávou. Vyprodali 70místnou kapacitu a pozitivní zpětná vazba od účastníků je přesvědčila v tom, že tahle na české poměry unikátní akce má smysl. Vždyť žádná jiná podobná konference výhradně pro kávové profesionály v tuzemsku neexistuje.

 

„Před rokem diskuzi nejvíce rozvířila kontroverzní přednáška Honzy Vlachynského a jeho spolupracovníků, kteří představovali koncept tehdy vznikajících 4pokojů. Trochu jsem se bála, aby se u toho lidi v publiku neporvali,“ vzpomíná Petra Střelecká.

 

Letos se na řečnický stupínek v Industře postaví tři kávoví odborníci ze západní Evropy a stejný počet prezentujících příbuzné obory z Česka či blízkého zahraničí.

 

Andrew Tolley je majitelem několika kaváren v Londýně a New Yorku s desetiletou zkušeností. Podle něj je jedním z problémů současného kávového byznysu neuchopitelnost popisu obsažených chutí. Jestliže výrobce na sáček napíše „vyvolává citrusový pocit v ústech“, nemalé množství zákazníků to může zmást. Jeho téma tedy zní „Jak vymýšlet smysluplné popisky tak, aby byla výběrová káva přístupnější širšímu trhu“.

James Bailey, kontrolor kvality londýnské pražírny Workshop Coffee, bude mluvit o tom, jak trénovat zaměstnance a vést svůj tým. Atmosféra uvnitř kolektivu se totiž přenáší i na hosty kaváren, a ti případné nesrovnalosti dokážou vycítit.

 

Švéd Per Nordby, současným povoláním pražič a spolumajitel farmy v Nikaragui, se kávě věnuje 17 let. Rozpovídá se o pojmu „direct trade“ včetně jeho zneužitelnosti.

 

S novým konceptem interaktivních přednášek o marketingu se představí Karel Novotný. „Na místě provede audit dvou značek, jejichž zástupci budou přítomní v publiku. Spíše ale vyzdvihne přednosti, aby to nebyla veřejná poprava,“ dodávají pořadatelé. Facebookový expert Adam Zbiejczuk přinese ranec tipů pro sociální sítě a majitel nitranského baru Záhir Luboš Rácz zase přítomné poučí o zákaznickém servisu.

 

Kromě přednášek čeká hosty konference také degustace filtrované kávy nebo možnost zkusit si práci se strojem La Marzocco Linea PB, jedním z nejlepších kávovarů současnosti. Organizátoři navýšili kapacitu letošního ročníku na 100 míst.

 




Komentáře