Suchej únor: v brněnských barech vymysleli speciální nealko koktejly

30. 1. 2020

Autor: Michael Lapčík

Foto: Zuzana Bártová

 

Užít si večer v baru, aniž by se člověk napil alkoholu? To samozřejmě jde, naopak to podle aktuálních trendů bude čím dál běžnější. Vyzkoušet si to můžete třeba už nyní v únoru v podnicích brněnské gastronomické skupiny Lidi z Baru, kde vám nabídnou speciální nealkoholické koktejly podávané v rámci populární kampaně Suchej únor. Drink Suchá Dvacetdevítka, který vytvořili ve 4pokojích, je dokonce oficiálním koktejlem Suchého února.

Podle odborníků pije alkohol rizikovým způsobem asi milion Čechů, tedy každý sedmý dospělý obyvatel země. Na to již osmým rokem reaguje kampaň Suchej únor pořádaná Ligou otevřených mužů, jejíž cíl je jednoduchý – přimět všechny zájemce, aby se pokusili po celý měsíc únor zcela abstinovat a třeba díky tomu i omezili konzumaci alkoholu v budoucnu. „Mezi novinky letošní kampaně patří mapa kaváren, barů a restaurací, kde je dobře i na suchu,“ prozrazuje ředitel Ligy otevřených mužů Josef Petr.

 

Na mapě suchých míst letos naleznete kompletní pětici podniků brněnské gastronomické skupiny Lidi z Baru, tedy Bar, který neexistuje, Super Panda Circus, 4pokoje, Whiskey Bar, který neexistuje i Slast. V každém z nich si po celý měsíc můžete dát jeden či více speciálních nealkoholických koktejlů vytvořených přímo pro kampaň Suchej únor.

 

Drink Suchá Dvacetdevítka, který vymysleli barmani ve 4pokojích, se pak stal oficiálním koktejlem kampaně nabízeným také dalšími zapojenými podniky v celé republice. Suchá devětadvacítka se skládá z grepové a citronové šťávy, bezinkového sirupu a nealkoholického piva, barmani ji zdobí plátkem okurky. Pro zajímavost třeba v Super Panda Circusu vyrukovali na Suchej únor s drinkem Sobokuna, což v japonštině znamená zemitost. Obsahuje domácí cordial z červené řepy a shiso lístků, grepovou šťávu, domácí jablečnou sodu a tinkturu z černého kardamomu. Whiskey Bar, který neexistuje zase hostům nabídne domácí limonádu Celá Chmelandulová. Jak již název napovídá, jde o kombinaci chmele a levandule doplněnou citronem a medem. V jakémkoliv podniku Lidí z Baru navíc „sušící“ hosté dostanou jednu lahvičku Zázračné limonády v příchuti Woody Soda zdarma.

Lidi z Baru tak chtějí dokázat, že bar nemusí být nutně místem, kde se konzumuje výhradně alkohol. „Strašně mě štvou situace, kdy člověk nechce pít, a je kvůli tomu u ostatních buď řidič, nebo prostě divný. Přitom strávit večer s dobrými nealkoholickými drinky může znamenat plnohodnotný chuťový zážitek jako v případě alkoholického pití. U nás jsou abstinenti, ať už denní, měsíční nebo celoživotní, vítáni, a máme jim co nabídnout,“ zdůrazňuje zakladatel Lidí z Baru Honza Vlachynský.

 

Trend nízkoalkoholických a nealkoholických koktejlů přitom v posledních letech rezonuje barovou scénou a progresivní podniky jej reflektují. Například zmiňovaný Super Panda Circus zanedlouho představí nové koktejlové menu, které bude z podstatné části nealkoholické.

 

Nápojové trendy většinou vznikají v zahraničních metropolích, kterou je v koktejlovém světě například Londýn. „Tady je velice populární Dry January, takže abstinujeme o měsíc dříve, hned po skončení vánočního šílenství. Bary kromě kávy a čerstvých domácích limonád nabízí také nealkoholické koktejly, my připravujeme Virgin Mary. Nealko drinky jsou tu oblíbené především v restauracích,“ dodává Robin Kolek, jenž v britském hlavním městě pracuje jako barman a barový konzultant.

 




Komentáře