Při vymýšlení drinků se inspirovali filmovými klasikami

16. 10. 2018

Autor: Michael Lapčík

 

Nebývale svobodomyslná a inspirativní, taková byla 60. léta ve světové kinematografii i ve své podstatě vůbec. A právě šedesátkové filmy se staly tématem nového, včerejškem startujícího koktejlového menu Baru, který neexistuje.

 

Z vybrané desítky snímků jedné zlaté éry filmařství jmenujme třeba Zvětšeninu, Snídani u Tiffanyho, Goldfinger nebo Poslední tango v Paříži. Tohle specifické téma není samoúčelné – totožnými deseti filmy se totiž inspirovali tvůrci připravovaného zážitkového hotelu Anybody, jenž, stejně jako Bar, který neexistuje, patří do brněnské skupiny Lidi z Baru.

Vymýšlet koktejly podle postav či situací v těchto filmech barmanům dle jejich slov svědčilo. „Všechny snímky jsou hodně extravagantní, což nám dávalo široké pole působnosti. Mohli jsme se pořádně vyřádit,“ přiznává jeden z hlavních autorů menu Rudolf Forman.

 

Například drink Nechci to vědět (tequila, Cointreau, likér Chartreuse Yellow, limetový fresh, růžový likér, sušený květ růže) popisuje vztah Marlona Branda a Marie Schneider v Posledním tangu v Paříži, kde jako milenci jeden druhému o sobě prakticky nic neprozradí. Zelená clona (agricole rum infuzovaný Damiánou a chmelem Citra, konopný olej, limetový fresh, cukrový sirup, likér Cynar) zase popisuje osobnost hlavního hrdiny-fotografa ve filmu Zvětšenina.

Podle Rudolfa Formana se barmani při tvorbě drželi v minulosti započatého trendu ohledně zjednodušování skladby koktejlů i jejich chutí. „Snažíme se receptury nepřekombinovat a spíš si obhájit použití jednotlivých ingrediencí, aby každá z nich v drinku vynikla, jak má. To vede k čistým, identifikovatelným chutím,“ uvádí jeden z nejzkušenějších barmanů Baru, který neexistuje. Zajímavými domácími surovinami použitými v koktejlech jsou například hruškovice infuzovaná kokosovým olejem, dýňovo-povidlovo-rajčatové pyré, výluh ze škumpy či modré ledové kostky, které svou barvu získaly díky bylině klitorii.

 

Dalším již fungujícím principem v tomto podniku je snaha o přiblížení se k bezodpadovému hospodářství neboli „zero waste“. Prozatím se tyto tendence projevují především v minimalizaci používání plastových brček – v drincích bez ledu nebo na ledových kostkách je neuvidíte vůbec, opodstatnění mají jen v koktejlech na ledové tříšti. Plastová brčka by v Baru, který neexistuje postupně chtěli nahradit jiným, k životnímu prostředí přívětivějším materiálem.

Samotné menu má jako již tradičně podobu tištěného magazínu, tentokrát ozdobeného překreslenými fotkami drinků a Lidí z Baru ve filmových kostýmech. „Po předchozím menu plném dlouhých textů jsme ho chtěli udělat zábavnější. Filmové postavy jsme pojmuli podle našich představ, vlastně jsme celkově měli při tvorbě volnou ruku,“ říká Kristýna Vysloužilová – barmanka, fotografka a vedoucí vydání aktuálního menu.

 

Barové menu o dvaceti drincích, které tentokrát nenese žádný oficiální název, vychází v nákladu rovných čtyř tisíc výtisků. Jako obvykle jsou magazíny k volnému rozebrání a jejich platnost je plánována zhruba na půl roku.

 

Grafiky: Kristýna Vysloužilová + Jan Křemének

 




Komentáře